Du bist nicht eingeloggt! Möglicherweise kannst du deswegen nicht alles sehen.
  (Noch kein mods.de-Account? / Passwort vergessen?)
Zur Übersichtsseite
Hallo anonymer User.
Bitte logge dich ein
oder registriere dich!
 Moderiert von: Irdorath, statixx, Teh Wizard of Aiz


 Thema: die2nite ( Open the fucking gate! )
« vorherige 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 nächste »
erste ungelesene Seite | letzter Beitrag 
Dolf

AUP Dolf 30.08.2008
Ist denn nun noch Platz oder nicht? Ohne Koalition ist das Game irgendwie lame.
21.02.2011 16:44:30  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Coras

Arctic
bei mir nicht, aber man kann ja noch eine 3. gründen.
Gibt ja glaub ich noch n paar die ohne Koalition sind
21.02.2011 16:47:12  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Herr Ingenieur

AUP Herr Ingenieur 18.10.2009
 
Zitat von Dolf

Ist denn nun noch Platz oder nicht? Ohne Koalition ist das Game irgendwie lame.


Nachdem das nicht gewährleistet, dass man wirklich zusammen in einer Stadt ist, und man außerdem von 35 anderen abhängig ist, sehe ich keinen großen Vorteil...
21.02.2011 16:50:10  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
AK Lover

AK Lover
 
Zitat von Coras

Ich hab dann mal die neue Koalition gegründet.
Eingeladen hab ich jetzt:

    Kantholz
    IKif
    Koebi
    Peppili


Also dann dran denken, sich um 23 Uhr in die Zombiehorde stürzen. Und danach den Todes-screen verlassen.
Ausserdem auf ready stellen, dann gibts den nächsten Versuch in eine Stadt zu kommen Breites Grinsen


Und eigelogged bzw. online bleiben.
Und am besten erst nach dem Gründer die Stadt wählen.

 
# [18:20] Kantholz has just joined coalition !

21.02.2011 18:22:33  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Weihnachten

X-Mas Leet
Mach mal einer ne dritte Coalition auf

Freie Spieler:

  • Gonthaleth
21.02.2011 18:38:35  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
AK Lover

AK Lover
Frage
Unsere Stadt hat da eine nette New-Player-FAQ.
Interesse, dass ich die mal hier rein copy/paste?
Genau, die da unten.
[Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert; zum letzten Mal von AK Lover am 21.02.2011 18:49]
21.02.2011 18:41:05  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
solaaaaaaaaar

solaaaaaaar
 
Zitat von AK Lover

Unsere Stadt hat da eine nette New-Player-FAQ.
Interesse, dass ich die mal hier rein copy/paste?



Meinst die da?

 
[rp][g]DO:[/g][/rp]
[g]
READ THE TOWN FORUMS[/g]. Unsure about something? Ask on the town forums.

[g]BUILD A WORKSHOP ON DAY 1.[/g] It's extremely important so don't waste AP on other buildings on Day 1. Other important Day 1 buildings: Watchtower and Portal Lock

[g]USE AUTOSEARCH WHEN SCAVENGING OUTSIDE.[/g] You can sit there every 2 hours and potentially find resources without spending AP. This saves AP and prevents you from wandering too far and getting trapped. Autosearch works even when the zone is depleted.

[g]PUT DEFENSE OBJECTS IN THE BANK.[/g] They will provide the town with 2 defense if they are in the Bank instead of just 1 from your Home.

[g]USE MAP MARKERS[/g] to tell the rest of the town if an area has zombies or is depleted.

[g]ASK BEFORE CONSTRUCTING SOMETHING IN THE BANK.[/g] The town could need that object for something very important!

[g]SCAN THE WATCHTOWER EVERY DAY.[/g] It helps estimate the number of zombies that will be attacking that night and doesn't cost any AP.

[g]MAKE SURE 'MARK' AND 'GLOBAL' ARE CHECKED ON THE MAP BEFORE YOU LEAVE TOWN[/g] so you know where search and where all the zombies are.

[rp][bad]DON'T:[/bad][/rp]

[bad]DON'T BUILD A HOVEL[/bad] until the community decides to allow it. There are CRUCIAL buildings we need to use those first few planks for.

[bad]DON'T VOTE FOR A PROJECT.[/bad] Unless you know what you are doing. A single vote will do the trick and the more experienced players will take care of this.

[bad]DON'T STAY OUTSIDE PAST 22:40.[/bad] Most towns will close and lock the gates before then.

[bad]DON'T PANIC![/bad] Trapped in a zone with Zombies? Ask for help on the forums if you are trapped outside.

[bad]DON'T FLEE FROM ZOMBIES[/bad] unless it is almost dusk! You will get WOUNDED which leads to an INFECTION. Wounds and infections are hard to cure because the bandages and drugs needed to heal you are hard to come by.

[bad]DON'T USE DRUGS FOR NO REASON[/bad] unless it is life or death and the gate is an hour or less than closing. You may get saved. If you use drugs, there is a very high likelihood that you will become addicted and drain our precious medical supplies every day or DIE.

[bad]DON'T EAT OR DRINK WHEN YOU HAVE MORE THAN 0 AP. [/bad]They fill you back up to 6, and good foods put you at 7, but if you're at 0 or 5, you'll still only go up to 6. You should be getting 18AP every day this way. If you have the option of eating or drinking first, always eat first. Drinking water should be the last "AP refill" of the day.

[bad]DON'T EAT MEATY BONES OR HUMAN FLESH.[/bad] You will probably get INFECTED. Also, we can use them later to make lures!

[bad]DON'T ENTER UNEXPLORED TILES UNLESS YOU ARE ONE OF THE FIRST FEW TO VENTURE OUTSIDE FOR THE DAY.[/bad] If there are undepleted zones, stay there and autosearch. Remember to log in and go back to town before the gate closes. YOU WILL GET LOST AND DRAIN OUR RESOURCES in rescue attempts if you decide to waste your AP running around the desert when there are open, safe, and plump squares for salvaging.

[bad]DON'T OPEN OR CLOSE THE GATE UNLESS YOU VOLUNTEERED ON THE TOWN FORUMS TO BE A GATEKEEPER.[/bad] If it's a new day, feel free to open the gate if you're the first one out the door.

[bad]DON'T RUN OFF TO A FAR CORNER OF THE MAP.[/bad] Stay within a few tiles and we can help you if you run into trouble!

[bad]DON'T TRY TO USE HEROIC ACTIONS AS A RESIDENT.[/bad] The magical teleport won't save you unless you're a Hero.

[bad]DON'T FIGHT ZOMBIES WITHOUT A WEAPON.[/bad] Unless you are extremely lucky, you will never land a hit and waste AP.

[bad]DON'T ATTEMPT TO USE THE 'EMS'.[/bad] It will wound you.

[bad]DON'T CONSTRUCT TEMPORARY DEFENSES[/bad] unless there is nothing else you can build to defend your town. They might seem tempting with their low resource and AP cost, but they only last the night and can often waste precious resources, like nuts & bolts.



21.02.2011 18:48:55  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Köbi

AUP Köbi 29.09.2011
 

Also dann dran denken, sich um 23 Uhr in die Zombiehorde stürzen. Und danach den Todes-screen verlassen.
Ausserdem auf ready stellen, dann gibts den nächsten Versuch in eine Stadt zu kommen Breites Grinsen
Und eigelogged bzw. online bleiben.
Und am besten erst nach dem Gründer die Stadt wählen.


Ach fuck. ich bin ev. um 23 Uhr nicht online... Bzw.. den PC kann ich schon laufen lassen, aber muss ich den todes-screen wegklicken? gehts nicht ohne?

alternativ: wie gut läuft das Spiel auf dem Android-Browser? Schon jemand ausprobiert?
[Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert; zum letzten Mal von Köbi am 21.02.2011 18:58]
21.02.2011 18:57:49  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
black_velvet

AUP black_velvet 01.07.2011
 
DO:

READ THE TOWN FORUMS
. Unsure about something? Ask on the town forums.

BUILD A WORKSHOP ON DAY 1. It's extremely important so don't waste AP on other buildings on Day 1. Other important Day 1 buildings: Watchtower and Portal Lock

USE AUTOSEARCH WHEN SCAVENGING OUTSIDE. You can sit there every 2 hours and potentially find resources without spending AP. This saves AP and prevents you from wandering too far and getting trapped. Autosearch works even when the zone is depleted.

PUT DEFENSE OBJECTS IN THE BANK. They will provide the town with 2 defense if they are in the Bank instead of just 1 from your Home.

USE MAP MARKERS to tell the rest of the town if an area has zombies or is depleted.

ASK BEFORE CONSTRUCTING SOMETHING IN THE BANK. The town could need that object for something very important!

SCAN THE WATCHTOWER EVERY DAY. It helps estimate the number of zombies that will be attacking that night and doesn't cost any AP.

MAKE SURE 'MARK' AND 'GLOBAL' ARE CHECKED ON THE MAP BEFORE YOU LEAVE TOWN so you know where search and where all the zombies are.

DON'T:

DON'T BUILD A HOVEL until the community decides to allow it. There are CRUCIAL buildings we need to use those first few planks for.

DON'T VOTE FOR A PROJECT. Unless you know what you are doing. A single vote will do the trick and the more experienced players will take care of this.

DON'T STAY OUTSIDE PAST 22:40. Most towns will close and lock the gates before then.

DON'T PANIC! Trapped in a zone with Zombies? Ask for help on the forums if you are trapped outside.

DON'T FLEE FROM ZOMBIES unless it is almost dusk! You will get WOUNDED which leads to an INFECTION. Wounds and infections are hard to cure because the bandages and drugs needed to heal you are hard to come by.

DON'T USE DRUGS FOR NO REASON unless it is life or death and the gate is an hour or less than closing. You may get saved. If you use drugs, there is a very high likelihood that you will become addicted and drain our precious medical supplies every day or DIE.

DON'T EAT OR DRINK WHEN YOU HAVE MORE THAN 0 AP. They fill you back up to 6, and good foods put you at 7, but if you're at 0 or 5, you'll still only go up to 6. You should be getting 18AP every day this way. If you have the option of eating or drinking first, always eat first. Drinking water should be the last "AP refill" of the day.

DON'T EAT MEATY BONES OR HUMAN FLESH. You will probably get INFECTED. Also, we can use them later to make lures!

DON'T ENTER UNEXPLORED TILES UNLESS YOU ARE ONE OF THE FIRST FEW TO VENTURE OUTSIDE FOR THE DAY. If there are undepleted zones, stay there and autosearch. Remember to log in and go back to town before the gate closes. YOU WILL GET LOST AND DRAIN OUR RESOURCES in rescue attempts if you decide to waste your AP running around the desert when there are open, safe, and plump squares for salvaging.

DON'T OPEN OR CLOSE THE GATE UNLESS YOU VOLUNTEERED ON THE TOWN FORUMS TO BE A GATEKEEPER. If it's a new day, feel free to open the gate if you're the first one out the door.

DON'T RUN OFF TO A FAR CORNER OF THE MAP. Stay within a few tiles and we can help you if you run into trouble!

DON'T TRY TO USE HEROIC ACTIONS AS A RESIDENT. The magical teleport won't save you unless you're a Hero.

DON'T FIGHT ZOMBIES WITHOUT A WEAPON. Unless you are extremely lucky, you will never land a hit and waste AP.

DON'T ATTEMPT TO USE THE 'EMS'. It will wound you.

DON'T CONSTRUCT TEMPORARY DEFENSES unless there is nothing else you can build to defend your town. They might seem tempting with their low resource and AP cost, but they only last the night and can often waste precious resources, like nuts & bolts.



Formatierung mal umgebastelt peinlich/erstaunt
[Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert; zum letzten Mal von black_velvet am 21.02.2011 19:11]
21.02.2011 19:09:24  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
solaaaaaaaaar

solaaaaaaar
Das oben ist die Formatierung für das die2nite-Forum. Augenzwinkern
21.02.2011 19:16:37  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Loretta

GHeissi
 
Zitat von Weihnachten

Mach mal einer ne dritte Coalition auf

Freie Spieler:

  • Gonthaleth
  • Heissi





ich brauch auch noch eine.

was bringen eigentlich complaints? ich mein, wenn man eh gratis einen account machen kann, dann dürfte das griefers wohl kaum stören.
21.02.2011 19:38:56  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
AK Lover

AK Lover
 

Also dann dran denken, sich um 23 Uhr in die Zombiehorde stürzen. Und danach den Todes-screen verlassen.
Ausserdem auf ready stellen, dann gibts den nächsten Versuch in eine Stadt zu kommen Breites Grinsen
Und eigelogged bzw. online bleiben.


Scheinbar ist es doch wurschtig, wer von der Coalition zuerst in die Stadt einzieht:
21.02.2011 19:40:26  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
juckrebel

AUP juckrebel 25.03.2020
 
Zitat von Loretta

 
Zitat von Weihnachten

Mach mal einer ne dritte Coalition auf

Freie Spieler:

  • Gonthaleth
  • Heissi





ich brauch auch noch eine.

was bringen eigentlich complaints? ich mein, wenn man eh gratis einen account machen kann, dann dürfte das griefers wohl kaum stören.


Bei 8 (?) complaints wird der Spieler ausgestossen, kann also nichts mehr aus der Bank nehmen und so. Kriegt aber wohl andere Skills die ihm beim überleben helfen...keine Ahnung was genau, aber so stand es geschrieben.
21.02.2011 19:45:54  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Loretta

GHeissi
mit den Augen rollend

ich meinte griefers, denen ein complaint egal ist und die sich einen neuen account machen.
21.02.2011 19:49:57  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
AK Lover

AK Lover
 
Zitat von juckrebel

Bei 8 (?) complaints wird der Spieler ausgestossen...


... oder er baumelt am Galgen.
21.02.2011 20:21:20  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
[Mercyful_Fate]

AUP [Mercyful_Fate] 08.12.2015
so, bin jetzt auch dabei. Mercyful ist ingamenick.

Intressantes Spiel, mal abwarten wenn der erste Hype zuende geht könnte das richtig gut werden.
21.02.2011 20:22:53  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
g0n0

AUP g0n0 07.08.2011
next Coalition
 
* [20:23] g0n0 has invited Dolf to join us.
* [20:22] g0n0 has invited Heissi to join us.
* [20:21] g0n0 has invited Gonthaleth to join us.


will noch wer?

Ihr solltet zusehen bis heut Abend 23Uhr tot zu sein!
[Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert; zum letzten Mal von g0n0 am 21.02.2011 20:24]
21.02.2011 20:24:26  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Loretta

GHeissi
ich hab das noch immer nicht ganz begriffen. ich muss mich also einfach außerhalb der stadt hinstellen und bis 23:00 warten. das reicht dann?
21.02.2011 20:35:06  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
g0n0

AUP g0n0 07.08.2011
soweit ich das verstanden hab, ja
mach ich jedenfalls auch so
21.02.2011 20:37:19  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Weihnachten

X-Mas Leet
Nach 23:00 dann wieder einloggen, deinen Tod akzeptieren und dem Chef in die neue Stadt folgen.
Das setzt allerdings voraus, dass der Chef schon in einer neuen Stadt ist und diese noch nicht voll ist.
21.02.2011 20:39:58  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
g0n0

AUP g0n0 07.08.2011
Ich werd versuchen pünktlich zu sein
21.02.2011 20:41:24  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
AK Lover

AK Lover
 
Zitat von Weihnachten

Das setzt allerdings voraus, dass der Chef schon in einer neuen Stadt ist und diese noch nicht voll ist.


Ich glaub, dass das egal ist.
Sobald irgendjemand der Coalition eine Stadt betritt, werden seine Kollegen automatisch dort starten:

Zumindest interpretiere ich das so... Mata halt...
[Dieser Beitrag wurde 2 mal editiert; zum letzten Mal von AK Lover am 21.02.2011 20:55]
21.02.2011 20:54:18  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
g0n0

AUP g0n0 07.08.2011
jo, aber nur wenn man seinen status da auf ready hat
21.02.2011 21:09:07  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
juckrebel

AUP juckrebel 25.03.2020
Bitte beachten
Schäm dich Adiman. Die eine Planke für die Hovel fehlt jetzt fürn Workshop. 20 Schläge auf die nackte Eichel!
21.02.2011 21:53:25  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
AK Lover

AK Lover
 
Zitat von juckrebel

Schäm dich Adiman. Die eine Planke für die Hovel fehlt jetzt fürn Workshop. 20 Schläge auf die nackte Eichel!


 

READ THE TOWN FORUMS. Unsure about something? Ask on the town forums.

DON'T BUILD A HOVEL until the community decides to allow it. There are CRUCIAL buildings we need to use those first few planks for.


mit den Augen rollend

 
Zitat von Loretta

das mit den hovels scheint wohl in jeder stadt gleich zu sein. mit den Augen rollend


Weil die ganzen *** weder Lesen noch Nachdenken können.


Ich hab Semtex gefunden und kann mich damit nicht sprengen
[Dieser Beitrag wurde 2 mal editiert; zum letzten Mal von AK Lover am 21.02.2011 22:06]
21.02.2011 22:04:35  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Loretta

GHeissi
das mit den hovels scheint wohl in jeder stadt gleich zu sein. mit den Augen rollend
21.02.2011 22:05:44  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
solaaaaaaaaar

solaaaaaaar
böse gucken
 
Zitat von Loretta

das mit den hovels scheint wohl in jeder stadt gleich zu sein. mit den Augen rollend



Das ist allgemeinde Doofheit. So wie die Leute, die anstatt mit ihren AP eine Mauer fertig zu stellen lieber eine neue anfangen. Weil zwei unfertige Mauern sind ja besser als eine fertige.

Ich hab das Threadicon schon aus guten Gründen gewählt. Augenzwinkern
21.02.2011 22:25:33  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
juckrebel

AUP juckrebel 25.03.2020
Bin mal gespannt, ob jetzt noch wer den einen AP für die Tore übrig hat.
21.02.2011 22:27:06  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
AK Lover

AK Lover
Frage
Was wäre denn eine gute Strategie für den Anfang?
Workshop
Watchtower
upgradet map / Factory

?
21.02.2011 22:28:57  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
Loretta

GHeissi
haha, in meiner stadt stehen 8 leute (inklusive mir) außerhalb der stadttore, die inzwischen zu sind. entweder sind die dämlich, oder machen absichtlich selbstmord. fröhlich
21.02.2011 22:44:51  Zum letzten Beitrag
[ zitieren ] [ pm ] [ diesen post melden ]
 Thema: die2nite ( Open the fucking gate! )
« vorherige 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 nächste »

mods.de - Forum » Public Offtopic » 

Hop to:  

Thread-Tags:
Mod-Aktionen:
25.03.2011 23:44:48 Teh Wizard of Aiz hat diesen Thread geschlossen.

| tech | impressum